به گزارش خودروکار، از این رو، برنامه بازطراحی عملیاتی این خودروساز ژاپنی ممکن است از ماه بعد کاهش تولید یک میلیون دستگاهی در سال را شامل شود.
حتی پیش از شیوع ویروس کرونا و آثار آن برای صنعت خودروی جهان نیز فروش و سودآوری نیسان بهدلیل چالشهای داخلی و مدیریتی کاهش یافته بود. این بحرانها از نوامبر ۲۰۱۸ و با بازداشت کارلوس گوسن، رئیس پیشین نیسان به اتهام فساد مالی آغاز شدند.
با این حال شیوع کرونا موجب بدتر شدن شرایط برای نیسان شده است. برنامه بازطراحی عملیاتی نیسان تا سال ۲۰۲۳ بر این فرض استوار شده که تنها قادر به فروش سالانه پنج میلیون دستگاهی خواهد بود و این به معنای کاهش عمده ظرفیت تولیدی نیسان است.
منبع: دنیای اقنصاد
انتهای پیام/